SWITSMILE

Monday, May 31, 2010

COcoNUt ShaKE

SalaM.. NaMpAK CoconUt ShAkE Dlm                                                                                                                                                             GmBaQ Tu... Had Tu LaH, MiNumaN KgMaRAn Aku, SLepAs MilO AiS N nSCaFE aIs.. HEhE KalU Minum Tu xPAnGUnG KepAlA Dah (AnGKat KEpAlA) Minum Tu xmKn Pun XaPa Dah, HeHe Yg Tu MMG SAlah 1 MnUmaN KgEmARaN AkU.. HANTU COCONUT SHAKE, Tp SMiNgU SKaLi JA, Aku IkT PASAR MLM kt UmaH AkU, stIAp ArI SeNIn.. MiNuM SaLU MaU KENCING MANIS aku.. PhEw NaSiB SmInGU SkAlI, Kalu SmInGU 7X MmG saH.... POSITIF.. Kdg2 XTgU PAsaR MalAM, Dah RsA nk MinUM KmI T P crI Kt PADANG BROWN, (Lebih Dkenali dgn Padang BROM) HEHE padang PENYAPU.. Kt SiNi Mmg FaMouS SElEpAS Mknan D pdG KOta.. MACAM2 ADA.. T mAI LaH SINGGAH.. CEDAP... sluRppp...

Sunday, May 30, 2010

cucuq udang

SALAM,                                                    ↲kELmArin AkU BuAt CUcuQ UdanG,UdanG BesAr2..Tu Yg wAt Mkn XbEnTi,Tp Bkn AkU lA..HeHe KaN Aku Tgh DiET..AdiK aku KalU Mkn SukA PiliH,Nk UdaNg Yg TbEsaQ. HANCUSS tuL .AkU kALu wAt  CUcuQ UdAnG MSt BOh ReMpAH KArI SIkIT Bg AdA KalER..TP KaLI Ni BOh SeRbUK KUnYiT SbB XdA SeRbUK KaRi..STgh Org SuKa BIaQ PUtIh,WaRnA TEpUNg La,CuMA BIlA DGoReNG  t dIA NmPK La MaTaNG SIkiT,Nk CM wArNA COkOlAT2 sIkiT.HehE DUlu2 mAsa MulA nk BlAjaQ Buat,CucUq Aku SumA PEnYeT2.XPandAi G, La Masa TU.TP lanI Leh DKatA Kan Dh BLh nAMpaK KeKeMasAn CucuQ La. HEHE..Msa ZaMaN RMaJa AkU MmG XsuKa KE DapUr..(CaM OrG Laki siKiT)Tp Bkn TOMBOY taU..CumA Aku SuKa WaT KeJA Org LaKi2,PerANgAi AkU sMpAI TbAwA2 Ke AlAM PKeRjAan..HehE CoNtOH TdKAt,Aku PANJAT BUMBUNG TmPT Aku KeJa.SBb MmG KeJa Aku Gtu.Aku knA MniTOR KejA2 OrG. LaNI DH XaDA BaB2 PnjaT Bumbung,sbB Aku Dh XkeJa.jD Suri RUmaH SEpnUH Masa..Kena LAh BlAjAQ2 Ke DAPUR.. Tp KnA BwA BkU rESepI La.. CucUQ UdAnG AkU D HiDaNG DgN AIr NeSCAfE paNAs...MmG CeDaP..KegEMaRAN sEIsI KEluArGa..

Friday, May 28, 2010

Rojak



SALAM,

Aku Ni PaNtANg LaLu Kat PaDaNg KoTa LaMa,MsT TiNgAt Kt ROJAK 101 Kt sTu.MmG SdP,AkU LeH HiruP KuAh DiA...KaLU Xp Mkn MsT nK BuNgKuS.TaK PeCayA Meh La PeNaNG KaT PADANG KOTA LAMA..101 ROJAK.Tp SaPaR Yg MmG SuKa RoJAK jGn TlALu TAkSUb SmPaI HiRuP KuAH SampaI HbIs CAm AkU..XkuaQ ToIlEt La T.

Thursday, May 27, 2010

mj..malam jumaat...


salam,                                                      hEHe AnDa2 DluAr SaNA, Yg SuDaH BERKAHWIN...mAlaM SmAlAM DpT TItOQ lEnA Ka?IsH 18SX tUi La..HEhe..nAK TaU Aku wAT aPa?? HEhe MenCaRi IdEa MeNuLIs BLOG..AlaH GpUN MmG LaKi AkU KeJa..MiNgU dPn XtAu Ar LaGi..KuIkUi..

Sunday, May 23, 2010

laptop vs hphone

Huhu,AkU tEpAksA GuNa PhOne Nak wAt BlOg.MmG SusaH,Nak taIp sAtu2.,Pic POn Xleh Edit phonE xSuPoRt,..SEdIH BaNgaT..DH Dkt 2MgU lApToP aku Kt Org.NTaH hApA2 DbUaTNYa..SmUa TbENgKAlAi..LaNI DiA LAh yg TEmAn AKu DkAlA SunYi,HiLaNg STrEs aKu BlA dGn Dia..Tu PuN LePaS LaKI AnAk Aku La..Hehe..7keAjAibAn aKu PN dAh StOp.HUhu..WahAi PoMen LApToP TOlOnG LA cEpATkAn BaIk PUliHnYa..

Thursday, May 13, 2010

7 keajaiban dunia5 CI

Salam,

Nie la CI atau pun Coloseum yg terletak di Ibukota ITALY,ROME. Dia ni didirikan oleh Raja Vespasian dan disiapkan oleh anak nya TITUS.

COLOSEUM ni adalah sebuah gedung pertunjukan yg BESAR atau pun sebuah lapangan besar yg dbina dlm 70 sampei 82m tapi ada plak mulut2 yg kata 79sm...ntah eden pun xberapa nak pasti....

Asal nama Coloseum ni plak mai dari sebuah patung yg bernama COLOSSUS.Coloseum dbina untuk 50.000org penonton.....ramei2 kita poei melawat....nak tgk petunjukkan mmg dah tak ado nak g melawat ada lah tapaknya....Ok..

Dalam upacara pembukaan Coloseum tu plak yg mgmbik masa selama 100hari tu, ada la sebanyak 9000 binatang TERBUNUH...WOW tempat ni tempat apa ya sebenarnya....(hmmm adakah tempat penyembelihan binatang2 hehehe- ops jgn judge g meh kita habiskan cita dlu baru tau....) tak sabo tul....

Lantai2 kat dalam tu plak depa letak pasiaq ajar..supaya darah2 hasil pembunuhan tu tak mengalir...

HEHE sebenarnya Coloseum ni adalah tempat PERTARUNGAN antara BINATANG, GLADIATOR n ada la g pertarungan2 yg depa adakan...dalam AIR pun ada gak...sempoi wo...
Bukan kata binatang buas jar mati, orang pun sama banyak gak yg mati..

Tapi lani tempat tu dah byk berubah depa dh STOP dah main benda2 cam dlu2 tu...
Coloseum tu penah rosak teruk sebab penah kena sambar PETIR...tu la pasai banyak sangat darah TUMPAH..

So ader sapa2 yg berminat sila lah mendaftarkan diri d tempat2 perlancongan...untuk melawat tempat zaman omputeh dolu2...

Hmm best gak bila kita dapat tau tentang 7 keajaiban dunia nie....so bila d tanya oleh cecikgu ka kenkawan ka...ada la bahan nak sembang..tak der la kita buta SEJARAH...HEHEHE yg best nya sejarah MALAYSIA dah khatam lum...hehehe lum g ar....nanti2 yek....

LAKSA PENANG


Salam,


Laksa oh laksa....lama betui aku tak makan laksa...ni nak kena tgu setahun baru leh makan plak...huhuhu... lani ambik bau jar....erkk.....Alhamdulillah...huhuhuhu tak kenyg....

Ada org kata tak leh makan sebab kena pantang lepas bersalin, ada yg kata leh makan sebab dia d buat dr tepung beras jar...mana satu aku pun tak tau....tp aku ikut org tua2 kata JGN MKN, so JGN LAH MKN hendaknya.....kena tahan sikit la tekak ni...macam org mengidam la plak...bab2 ngidam nie dah tamat tempoh ya akak....nie bab berpantang plak ok... SABOR sat...LAKSA tak kemana....ada jar kat topi2 jalan tu...p balik pulau kalu nah.boli la,makan sana pun boyeh...

Aritu mak mentua aku buat LAKSA kuah dia alamak kaw sedap tu beb...pekat likat dgn ikan nya...perghhhh.terangkat gua cakap lu....betul betul ho liaw....hehe...tu pun perati dr jauh jar...hehe telan air liur.........

LAKSA ASAM cina pon sodap..tapi aku tak penah nak rasa la...tp org2 yg telah merasakan nya telah memberi komen yg positip...hmmm tp naper melayu tak sedap ka...hmm ntahhh.

Kita kena lah tolong bangsa kita sendiri...kalu dok tlg bangsa lain sapa...nak tlg kita t....kan kan jenet kan...LAKSA penang mmg semestinya ada ump.....bukan sekadar laksa saja....macam2 ada...png syurga makanan...mau org penang tak besau2 belaka. termasuk aku la tu...Wei aku lani tgh diet maut nie......hehe....tak tau ka....

aper2 pun singgah la penang macam2 ADA.....

Wednesday, May 12, 2010

7 keajaiban dunia4, MP ???


Salam,

MP nie bukan Mahkota Parade yg kat MELAKA tu tau MP tu bermaksud Machu Picchu 'Gunung Tua' dalam bahasa Quechua atau pun org panggil KOTA INCA YG HILANG yg terletak di PERU..yaitu salah satu dari 7 keajaiban dunia yg terbaru...OK paham dah...
Cerita dia pendek ajar...sebab dia nie macam 1 simbolik bg kerajaan INKA...yg boleh tersenarai dlm dunia tu sebab dia nie dbina pada 1450, tapi dia di tinggalkan selama 100tahun kemudian....sebabnya masa tu bangsa SEPANYOL sibuk nak takluk INKA...walu pun dtinggalkan selama tu...kota tu tetap tersergam ....GAH...tp ada la...yg pecah sini pecah sana...hehe...
Lama tu baru diketemukan semula oleh ahli arkeologi (org yg carik2 or kaji2 purba kala nie la) pada tahun 1911..Pehtu PERU pun mulakan kerja2 mengambil semula artifak2 dalam tu...so sampai skrang dia jadik FAMOUS....

Tuesday, May 11, 2010

OPENNNN...????




Salam,


Jangan takut bersikap terbuka kepada pasangan kita...

Sikap terbuka nie adalah salah satu asas terciptanya hubungan INTIM antara pasangan. So bila seseorg tu ada sikap tu, dia bg org lain kenai dia yg sebenarnya..bukan macam yg setengah org tu nak kena belakon plak bila ada dgn org..


Semua m'sia ada banyak 'RUPA' dalam erti kata kita sendiri berlakon didepan org2 yg lain2...contohnya, dirumah kita tunjuk muka lain (bukan maksud kita tu ada banyak muka-tu bkan m'sia la..tu dot dot dot...) n kat tempat kerja plak kita tunjuk muka lain, dpan sedara mara lain..sesetengah org takmau pasangan depa tau sapa kita (time becinta or time nyurat2 dulu ada la kot..time tu MALU2) ...Sikap tu yg kita kata 'TIDAK BERSIKAP TERBUKA' kepada pasangan sendiri..


Sikap yg tak suka gtau maklumat diri kita kat org2 yg penting dlm hdp kita tu adalah 1 pbuatan yg myusahkan diri kita sendiri n org lain..kita tak dpt jalin kan hbugan yg EHEM2 (maksudnya yg berkesan la tu) dgn org.sebab org tak dpt agak apa peranan yg depa blh main untuk kbaikan kita...depa tak tau keperluan kita termasuk keperluan JIWA...(wah dah jd cikgu motivasi plak, sebab dah terbaca so kita kongsi2 lah yer)


Sikap kita yg terbuka ni boleh mjadikan kita bkomunikasi dgn jujur...Maksud nya apa yg ada dlm fikiran o hati kita ..itu lah yg kita ucapkan..


Sesetgh org bila depa tak mau depa tak berani nak kata 'TIDAK' diam jar...so pbuatan ni mmg nyusahkan org....org tak tau apa yg kita pikiaq...


Sebenarnya ramai yg tak tau nak kata 'TIDAK'. Depa takut hampakan o perkecik kan hati org...Tapi bercakap dr hati adalah berckp jujur, bukan maksud nak ckap ikut sedap mulut....


Komunikasi n sikap terbuka nie nak gtau kita yg kita kna btagjawb atas apa yg kita RASA n FIKIRKAN...maksudnya kita kena mgaku apa yg ada dlm kepala HOTAK kita ...bukan org len...OK

SO, JADI LAH ORG YG OPEN....HEHEHE bukan yg OPEN dot dot dot...
....SELAMAT BERAMAL....

7 keajaiban dunia3,PJ


Salam,
Kali nie kita ke Jordan plak...dimana KOTA di PAHAT..ala macam kita time skolah2 dulu PAHAT2 UKIR2 wat bunga dalam kelas KH,alih2 bunga tingal berapa kuntum...dek ukir...asyik makan kelopak2 lain,kurus 1 tu,2 g gemok2..bukan apa UNIK ....hahaha...teringat la plak....
Al-kisah ttg Petra plak yg kisah nya kota dia berada di Yordania,Jordan.. Kota depa nie dbina hanya menguna kan teknik pahat dinding...
PAHAT...PAHAT...PAHAT...sampai jd sebuah kota...Maksud PETRA tu sendiri adalah 'BATU' depa akan PAHAT mahupun UKIR sekurg2nya setinggi 40m.
Kota nie didirikan 9 tahun sm oleh Raja Aretas IV, untuk berlindung dari musuh n berselindung dari RIBUT PASIR.
Istimewanya kota Petra ni sebab dia macam bersatu atau melekat dengan dinding.
Depa bukan sahaja pandai buat kota aneh, tapi suku Nabatean sangat2 bijak dalam merancang teknologi hidrolik & aliran.RUMIT tu system tu...Adeh....bijak tul....macam eden nie...ekeke...Depa bina saluran terowongg and bilik air (bukan toilet tau) ke sekitar kota batu tu dengan Excelento skali..And yg g canggihnya ada teater plak dalam tu yg boleh muat 4.000 org....

OK pendek jar makluamat petra nie...

Monday, May 10, 2010

MAMA...


Salam,

SELAMAT HARI IBU buat semua n terutama MAMA ku yg tersayang...
Terima kasih d'atas segala pegorbanan mu MAMA...tak dapat hendaknya anakanda balas...
setiap detik bersma mu adalah kenangan yg tak dapat ku lupa...baru ku tahu betapa besar nya pengorbananmu....
Saaayyyyyang MAMA...satu dalam berjuta hanya engkau ratu hati ku....
Kewajipan anak terhadap org tua.
"Seseorang bertanya kepada Rasullullah SAW: 'Siapakah org yg paling berhak untuk aku bergaul dengan sebaik2nya?' Rasullullah SAW menjawab:' IBUMU' Orang itu bertanya lagi ' lalu siapa lg:' Rasullullah SAW menjawab:'IBUMU'. Tanyanya lg; Siapa lg?' Rasullullah menjawab :' IBUMU' bertanya lagi:'Lalu selepas itu siapa lg?:'Rasullullah menjawab 'BAPAMU'."
(HR Bukhari Muslim)

Saturday, May 8, 2010

7 keajaiban dunia 2,TM???

Salam,

Al-kisah d negara INDIA,tahun 1580 ada 2 kerajaan bsr g bpengaruh dmana satunya dr kerajaan MONGUL n Raja nya bernama Raja Akbar yg beragama ISLAM n satu g tu kerajaan PUSTHUN n Raja nya yg bernama Raja Aurang Zet yg bgg pada ATHEIS (ATHEIS ni maksud dia org yg tak pcayakan tuhan).
Depa ni suka gadoh2 mmg tak sebulu lah katakan,tetiba depa dua ni happy, tau sebab apa, bini masing2 mengandung...tp R.A Zet dia nak ank laki jar kata dia kalu ank laki leh ambik alih dia t bila dh besar, n kalu dpt ank pmpuan nie dia nak bunuh hidup2, macm zaman la, tak kisah baby tu laki ka pompuan ka, semua buang, tu bkan apa tak dak agma n bg yg beragama plak (LONGGAR)hehe...
Bg R.Akbar plak dia nie seorg yg tak kisah,asal Allah beri dia sorang ank yg sihat,sempurna dah cukup Alhamdulillah...
Tup tap dah cukup 9bulan,kedua2 istri Raja ni pun beranak lah,nak tau R.Aurang dpt anak apa, ank pompuan, HANCUSSS tui....kata bini dia kat dayang,bawa la sorok anak ni n p cari anak laki bg tukar kat Raja hg,kalu tidak MAMPUS budak nie..si dayg ni pun p la kat kerajaan MONGUL dh dia taktau nak lari mana, dia p jumpa kawan dia iaitu dayang R.Akbar, n secara tak sengaja R.Akbar dpt ank laki, so depa dua ni dayang2 pun tukar (janji pecah d perut jgn pecah d mulut) so depa pun cepat2 tukar...cuma yg tau pemaisuri R.A Zet ja lar..
.
.
.
.
.
.
dah 20 tahun berlalu............
anak masing2 dah besar sorang nie punya lah encem,nama dia Shah Jehan...n sorang g ni mmg jambu giler lah,n nama dier Mumtaz Mahal.
so dsuatu hr si S.Jehan ni dah bowink dok istana dia pun nk kuaq dr dok terperuk ja dlm istana wat apa bkan ada INTERNET pun, so dia nak p mburu....
Hari berganti hari malam berganti malam...(ewah hehe...pandai tui aku bercerita,prasan) bekal yg S.Jehan bawa dah habis,tu lar bawa sikit sagt hehe..dah plak seekor pun tak dpt...tp p memburu...hmm tak pandai lah tu...hikhikhik...Dia pun dah xlarat sgt lalu jatuh pengcan...alah...kecian la plak...
Nak jd cita pengsan pun kat kerajaan MONGHUL,pengawal R.Akbar nampk dah tu bawa masok istana...lama gak dia pengcan...letih la kunun...makann tak cukup...
TERbangun nya dari titoq nampak lah dia si jambu Mumtaz ni...alamak jambu habis.....malu la plak..Tp S.Jehan tau dia d kerajaan musuh so dia pun gtau nama dia Rashid (bukan nama sebenar)hehe...so dia pun plan nak baik2 dgn Mumtaz t leh la dia korek rahsia n buat serangan....kan bapak dia JAHAT....so ank dia camtu lar...
Akan tetapi niat jahat si S.Jehan ni, d tindas oleh budi pekerti baik Mumtaz...dia terpesona n JATUH lah cinta...Isk3...relax la dulu...tak xtreme la cita...sat sgt dah jatuh cinta...nak wat camna mmg dah tertulis...
Dengan pada itu S.Jehan jg nak masok ISLAM n budi pekerti dia pun dah bertukar jd BAIK...hmmm bagus....so pada tu dia pun melamar lah Mumtaz,tp sbelum tu dia kata dia nak megaku diri dia ni sapar...so dia pun gtau lah yg dia nie Shah Jehan ank kepada R.Aurang Zet dr kerajaan PUSTHUN yg jahat tu...
Dgr kata dia ank musuh...depa pun berfikir lah sejenak..macam mana nak buat...fikir punya pikir..lalu depa kata S.Jehan mmg yg terbaik untuk anak depa (R.Akbar) tp kata R.Akbar hg kena minta izin kat bapa hg dulu R.A.Zet...S.Jehan kata OK no Problem...dayang dah dgr kata depa nak kawen dia gtau lah Mumtaz kata dia ni dtukq oleh sbb kekejaman bapak dia sendri so dok tak brapa lama, depa (S.Jehan n Mumtaz) balik lah bertemu R.A.Zet kat kerajaan dia, dgr2 si R.A.Zet marah lah dia, tp bini dia tau tu adalah ank dia yg sebenar2nya...dia tak leh kata apa...ok aja...tp......Raja halau anak n menantu dia...dalam hati dia punya lah membara...dia simpan DENDAM kat R.Akbar...
R.A.Zet p terus ke kerajaan MONGHUL bini dia pun bgegas ikut dr blakang ..R.A.Zet marah sgt sbb anak dia tlh dhasut oleh R.Akbar masuk ISLAM pehtu ambik ank dia jd menantu plak tu...ish3 mana boleh...
Lalu dia bergegas ke kerajaan MONGHUL nak tikam Raja tu...hehe nasib dapat elak....pehtu S.Jehan nak halang pak mentua dia dr kena bunuh dia nak tikam bapa dia yg tipu2 tu...laluterkena Mumtaz...macam mana nak elak...ayahanda tak ajar...hehe..yg si pemaisuri R.A.Zet jerit kta tu ank dia so si Raja Jahat ni pun nyesal lah...ank dia pesan last sblm mati soh depa baik2.
S.Jehan yg khilangan bini...terasa sedih yg teramat sgt,upah arkitek buat istana kat arwah bini dia sbg peringatan...TAJ MAHAL yg bermaksud istana pilihan...last dgn arkitek tu dia soh potong tgn sbb tkt t kawan tu wat yg lbh cantik dr istana dia ni...
HABIS.....................

Friday, May 7, 2010

KERETA OH KERETA




Salam,

Kereta oh kereta,ni la model keta sayer, tu pun dapt beli masa umur sayer ... (tak mau gtau la tu) tp sampai tul2 simpan la baru dpt beli...hehehe ....tp yg di atas tu bukan la g..saja preview...hihihi...

Tp patut ka kita beli keta nie...hmmmmm raser2nya d zaman milennium ni mmg kena ada 1 pon jadik lah. Stgh org yg mampu,dpt la beli yg besor2 iedak pun lbh dr 1..bg org yg sederhana,mcm sayer nie yg kochik2,commei2 udah ler, t tak terbayor plak bulan2..
Beli grand2 udah2,keta yg kat parking lot umah, al kepom mashuk lah parking lot keta yg bebanyak tuh (tempat tarik keta lar aper g..)...mahuuuuu...tak ndak kan...MALU....tak mau wehhh

Stg org beli keta untuk diri dia,famly dia,gpren dia, bapak dia, macam Nana AF tu dia yg kawennya, tp beli keta bg kat mak dia (wa caya lu lah) itu org yg mampu BELI...ader lg stgh org ni plak beli tok bawa org (teksi n limo la tu ) ador g nih, stgh org g beli sebab nak bawa barng (itu mender - lori da) ops sudah lari tajuk daa. Stgh org hanya bersajak naik keta,xmanis naik motor ker bas ker, maklum lah bila rupa ala2 model ni, mana la nak naik motor xcun ar, tu lar org zaman la asal papa janji BERGAYA..

Last2 pow wait mak,abah,kakak,abg...yg g btl pow wit bank (FULL LOAN) hehehe ...itu namanya nak kena tolak duit gaji ko, tp yg tak begaji tuh, dlm erti kata xkerja jgn dok ngada2 nak KERETA....
SAPA bak bayar LOAN...hahaha

Stgh owang plak tak payah beli, JOIN jar MLM tu. Tak payah susah2 kumpul duit, kumpul org ja....cukup koata dapat lah naik pentas n dapat keta ...hehe tu pun kalu org yg bkebolehan bckp..Ala2 cakap byk (ramah la tu) n pandai tackle bleh lar.Kalu yg aaaa.....eeee..uuu tu mender (Haish Al-gagap latu) mana leh tu...tesentap org nak beli...udoh luper kan ajor...

Stgh org g,bab ckp (ek eleh malu nyer) hehehe malu2 meow2 tp nak carik client camna, terpaksa lah menulis n pblish....leh jadik tu... kaya gak...keta pun besau2 tuh....

FUYOO BEST HAR...
Ok lah last skali jika anda22 mmg beminat, bg yg xda keta,nak beli keta,nak tukar keta,nak tambah asset ka ...Sila lah hubungi saya...

Sila lah belek2 semula keta d atas...HYUNDAI g...Ada gaya, harga berpatutan tu...tp kalu nak yg lain pun leh...kita discuss dulu..
ASAL dr ....PENANG...

Thursday, May 6, 2010

7 keajaiban dunia...TBC tu aper.....???




Salam,


Tahu kah anda gambar apakah ini???hehe ni lah Tembok Besar China...dia teletak di CHINA lah takkan kat MALAYSIA kot hehehe jgn mare...

Tembok Besar China nie adalah kubu China masa zaman silam yg dbina dlm 200sm dulu n dpekukuhkan g dlm pghujung abd k14 sampai awai abd k17...Masa tu masa Dinasti Ming dia buat tembok tu sebab atas musabab iaitu nak lindung China dr kena serang dengan puak Mongol n Turki...

Mula2 skali ada la dlm beberapa tembok jar x pjg pun,pendek2 la gitu sebab nak elak dr perompak2 dr puak NOMAD (Mongolia n Manchuria) yg nak masok...isk3 bz body betui...tak malu nak masok tempat org kan.....

Sesunguhnya la TBC ni dbina pd abad k9sm...sebab nya nak halang penceroboh dkt bhg UTARA. Pemerintah d tgh China plak masa tu dh bina tembok n dia la yg sambungkan kubu2 ptahanan kat kawasan sempadan ...yg tu lah tembok plg awai..

Sampai lah zaman perang..perang nie tak habis2 ...tak leh stop (Bangsawan vs Raja) dr macam2 negeri... Demi mghalang serangan dr negeri lain byk2 negeri tu pun bina lah tembok depa d kawasan pergunungan...

Masa 221sm plak MAHARAJA QIN (nama sebenar Qin Shi Huang) dah satukan China.. Dia la yg sambungkan tembok2 yg belambak yg separuh2 had yg byk2 negeri tu buat...

Lepas kepada Dinasti Qin,mai la Dinasti Han, Han nie plak tolong sambung bg lagi panjang n panjang g tembok tu sampai 10km jauhnya...Lebih kurang 2ribu tahun lalu, penguasa dr pelbagai Dinasti d China ni masing2 bina tembok sampai PANJANG leh mencecah 50km....

Tembok Besar yg org dok kata tu Tembok Besar Besar yg dbina masa Dinasti Ming (1368 - 1644) ikut fakta tu...hehehe jgn men2....

Tembok Besar ni dah jd pojek pertahanan askar,,dia dbina ikut tinggi rendah lereng gunung,lintas padang pasiaq,lintas g padang ghumput n tanah paya...n dia d buat kat puncak gunung kat sebelah lereng curang....eh cilap plak CURAM....hehehe i'm SORRY...

So d kesempatan itu askar susah nak serang.....t jatuh la pulokkkk.....HAHA padan muka DEPA...

Tembok nie jg dbuat dgn batu n batu bata pjg yg kat tgh2 dia depa letak ketul2 batu n tanah...Kat dlm dia ada tangga n pintu so askar2 leh la naik turun, pi mai pi mai....Kubu pertahanan tembok nie ada byk function,yg leh senarai ada 3 seumpama nya la...1st sekali semestinya leh simpan MAKANAN2 hehehe penting tu n SENJATA2,xado kalo benda2 tu eden tak leh kato apo....alamatnya mati kebuluran iedak pun mati kena tembak....hikhikhiks......

2ndnya plak depa leh nyorok2 hehe tkut t org jahat nampak...tak pasai mati free tanpa bertarung kan...kan... n last 3rd punya depa leh berehat la alang2 dah letih...tembak2 rest la sat... nnnnnnnnnnn yang paling best nya depa bakar tahi serigala buat 'ISYARAT BAHAYA' hehe....ewwwwwww ucuknya.......

Ok dah habis cita....t kita cita g...eden carik k...


PICAGARI.................

Salam,
Awal pagi aku dah bangun sebab Aidil merengek nak susu,sampai lah kul 7 pagi kami tak titoq, Aidil pantang nampak bunga, nak sembang...hehe aku pun nak tegelak tgk...
Lap2 sikit badan dia,bg susu terlena la pulok....Time tu la aku lari p mandi...siap2...tunggu suami aku plak...sampai kinik 8 lbh...Org tak ramai mana pun, tp parking penuh...ish3 meyampah tul...tp situ mmg susah parking...hmmm...alih2 parking sat kat station bus hehe...nak wat camna,terpaksa..
Nurse lani muda2 lawa2 plak tu..'BAHAYA'
Ibu2 kena jga2 time tu kita baru nak melangsingkan semula bdn...yg bapak2 semuanya kena lah peringat yg anda2 tu suami org bawa plak anak yg baru lahir...jgn bang...jgn...tak pasai t balik ibu2 kasik blanga ke muka....hihi...
Tunggu tak lama pun dah kena panggil...
Nurse soh buka semua baju suar dia...tak der tinggal aper pun d badan...hehehe tlanjang bulat...
naik pun tak banyak sangat ...boleh la...janji sihat..
Dok tu tunggu kena syarahan sikit dr nurse pehtu dah nak kena cucuk...Aidil nagis sebelum kena cucuk,dah start nagis tu alamak mmg continue la nagis dia...Uwekkkkkkk.................dah habis2 kami pun berangkat balik...terkejar2 sebab suami aku nak p keja plak..
Kat umah Aidil asyik merengek...mungkin ubat dok main peranan kot...cian dia...bg susu takmau...bg air takmau...goyang2 dia pun terlelap sat...dgn aku2 sekali TERLELLAP....zzzzzzzzzzzzzzzz

Monday, May 3, 2010

Aidil yg commeiii.......


Salam,


Hari ni hari mengantuk aku, mau iedaknya semalam anak aku tak mau titoq,aku dah memusing dah pening2 lalat,bangun tidoq bangun tidoq...huarggggggggggggg...arhhhhhh ...zzzzzzzzzzzzzz....
Awal pagi laki aku nak p keja baru dia titoq lena la gak, dengan aku sekali titoq hehehe sampai 1130am,boleh la gak cover dari awal pagi semalam...nie pun ada g sisa2 ngantuk..............huargggggggggggggg...

Kelmarin anak aku cukup 3bulan,kadang2 macam tak pecaya yg aku dah ada ank...hehehe...Eh tapi kan mmg betul org kata masa nak beranak tu mmg sakit sangat2, bak kata pepatah org tua2 nyawa dhujung tanduk...lepas2 dh melahirkan tu wahhhhhhhhhhh lega nya...sakit macam mana td tu dah tak tau macam mana rasa dia...tu lah Allah punya kuasa...sonok gak pengalaman mengandung sampai melahirkan, masa ngandung hehe..kita nie jd org yg terutama fuyoooo mmg di utamakan lah...dan bila kita dah melahirkan plak sonok tgk anak kita membesar n keletah dia yg sesungguhnya cuuuteeeeeeeeeeeeee tu.......g pun anak aku tu cute ikut mummy and daddy dia hehehe (menyampah aku perasan) tp mmg anak kami cuteeeee pun......

Sok Aidil nak kena cucuk wat kali ke3, ntah apa plak reaksi dia kali nie....masa 1st tu of coz dia nagis,kecik g,2nd time tu tak nagis langsung....mummy bangga dengan Aidil,mmuahhhh..pehtu 3rd nie mari kita lihat ...jenjenjeng....

Sunday, May 2, 2010

Alkisah....intenet n wi fi




Salam,

Hi,salam perkenalan semua...hmm arini baru nak mula page..tunggu punya tunggu punya tunggu 'INTERNET' baru pasang kemarin...kalu dak alamat mmg masuk hangin keluaq asap...mau iedaknya salu guna prepaid...asyik dok topup ja..sebulan tak hingat duit kuaq,dah 24jam RM6 takkan aku nak guna 24jam mgadap laptop,camtu takpayah buat kerja lain la..mau kena maki dgn laki aku nanti..Hmm mengkala kata aku guna 30hari tak ker.....mengkelan laki aku asyik dok topup kat aku..mmg tak mashokkkk lah,kemphis g hada la..hehehe...tak pasai t kena amarah olehnya(eiiii apa daa punya bahasa melayu)aku mmg cukup2 makan ja bahasa melayu aku dulu,tp lani pun sama aja...hehehe..shhhhhhhh jangan cakap kat owang malu haku...bhs melayu teruk...eh tapi jgn men2 haku ambik paper julai tau...hehehe mmg ada bagus lah...(mak bapak aku Al-Bangga) dgn anaknya yg sowang nie...hehehe


Disambung cita,laki aku punya kecian kat ..........................'DIRI DIA', terus dia pasang stimix kat umah..hehehe...Tapi kali ni mmg 'BEST PUNYA' siap ada 'WI FI' g...hehehe leh bawa mashok bilik g...Dok kat luar,uang tamu panessss...almaklum Global warming la katakan...beratapkan zink nie mmg 'Al-Panas'..(umah kampung) ja dalam bilik ada 'AIR COND'..anak aku pun suka punya...'SEJUK' tp bil t tak hingat la...sapa yg kena laki aku gak kena...


Mmg bebaloi-baloi....hehe sejak ada stimix ni...dah ar dapat cordlless phone free ada 'WI FI' g local phone plak free n then 12sen per min tuk phone tangan...fuyooooo...'BEST PUNYA'. kalu anda nak gak carik lah saya...tapi dalam PEN aja lah....luaq2 tu eden taktau lah....hehehe...



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails