SWITSMILE

Saturday, May 8, 2010

7 keajaiban dunia 2,TM???

Salam,

Al-kisah d negara INDIA,tahun 1580 ada 2 kerajaan bsr g bpengaruh dmana satunya dr kerajaan MONGUL n Raja nya bernama Raja Akbar yg beragama ISLAM n satu g tu kerajaan PUSTHUN n Raja nya yg bernama Raja Aurang Zet yg bgg pada ATHEIS (ATHEIS ni maksud dia org yg tak pcayakan tuhan).
Depa ni suka gadoh2 mmg tak sebulu lah katakan,tetiba depa dua ni happy, tau sebab apa, bini masing2 mengandung...tp R.A Zet dia nak ank laki jar kata dia kalu ank laki leh ambik alih dia t bila dh besar, n kalu dpt ank pmpuan nie dia nak bunuh hidup2, macm zaman la, tak kisah baby tu laki ka pompuan ka, semua buang, tu bkan apa tak dak agma n bg yg beragama plak (LONGGAR)hehe...
Bg R.Akbar plak dia nie seorg yg tak kisah,asal Allah beri dia sorang ank yg sihat,sempurna dah cukup Alhamdulillah...
Tup tap dah cukup 9bulan,kedua2 istri Raja ni pun beranak lah,nak tau R.Aurang dpt anak apa, ank pompuan, HANCUSSS tui....kata bini dia kat dayang,bawa la sorok anak ni n p cari anak laki bg tukar kat Raja hg,kalu tidak MAMPUS budak nie..si dayg ni pun p la kat kerajaan MONGUL dh dia taktau nak lari mana, dia p jumpa kawan dia iaitu dayang R.Akbar, n secara tak sengaja R.Akbar dpt ank laki, so depa dua ni dayang2 pun tukar (janji pecah d perut jgn pecah d mulut) so depa pun cepat2 tukar...cuma yg tau pemaisuri R.A Zet ja lar..
.
.
.
.
.
.
dah 20 tahun berlalu............
anak masing2 dah besar sorang nie punya lah encem,nama dia Shah Jehan...n sorang g ni mmg jambu giler lah,n nama dier Mumtaz Mahal.
so dsuatu hr si S.Jehan ni dah bowink dok istana dia pun nk kuaq dr dok terperuk ja dlm istana wat apa bkan ada INTERNET pun, so dia nak p mburu....
Hari berganti hari malam berganti malam...(ewah hehe...pandai tui aku bercerita,prasan) bekal yg S.Jehan bawa dah habis,tu lar bawa sikit sagt hehe..dah plak seekor pun tak dpt...tp p memburu...hmm tak pandai lah tu...hikhikhik...Dia pun dah xlarat sgt lalu jatuh pengcan...alah...kecian la plak...
Nak jd cita pengsan pun kat kerajaan MONGHUL,pengawal R.Akbar nampk dah tu bawa masok istana...lama gak dia pengcan...letih la kunun...makann tak cukup...
TERbangun nya dari titoq nampak lah dia si jambu Mumtaz ni...alamak jambu habis.....malu la plak..Tp S.Jehan tau dia d kerajaan musuh so dia pun gtau nama dia Rashid (bukan nama sebenar)hehe...so dia pun plan nak baik2 dgn Mumtaz t leh la dia korek rahsia n buat serangan....kan bapak dia JAHAT....so ank dia camtu lar...
Akan tetapi niat jahat si S.Jehan ni, d tindas oleh budi pekerti baik Mumtaz...dia terpesona n JATUH lah cinta...Isk3...relax la dulu...tak xtreme la cita...sat sgt dah jatuh cinta...nak wat camna mmg dah tertulis...
Dengan pada itu S.Jehan jg nak masok ISLAM n budi pekerti dia pun dah bertukar jd BAIK...hmmm bagus....so pada tu dia pun melamar lah Mumtaz,tp sbelum tu dia kata dia nak megaku diri dia ni sapar...so dia pun gtau lah yg dia nie Shah Jehan ank kepada R.Aurang Zet dr kerajaan PUSTHUN yg jahat tu...
Dgr kata dia ank musuh...depa pun berfikir lah sejenak..macam mana nak buat...fikir punya pikir..lalu depa kata S.Jehan mmg yg terbaik untuk anak depa (R.Akbar) tp kata R.Akbar hg kena minta izin kat bapa hg dulu R.A.Zet...S.Jehan kata OK no Problem...dayang dah dgr kata depa nak kawen dia gtau lah Mumtaz kata dia ni dtukq oleh sbb kekejaman bapak dia sendri so dok tak brapa lama, depa (S.Jehan n Mumtaz) balik lah bertemu R.A.Zet kat kerajaan dia, dgr2 si R.A.Zet marah lah dia, tp bini dia tau tu adalah ank dia yg sebenar2nya...dia tak leh kata apa...ok aja...tp......Raja halau anak n menantu dia...dalam hati dia punya lah membara...dia simpan DENDAM kat R.Akbar...
R.A.Zet p terus ke kerajaan MONGHUL bini dia pun bgegas ikut dr blakang ..R.A.Zet marah sgt sbb anak dia tlh dhasut oleh R.Akbar masuk ISLAM pehtu ambik ank dia jd menantu plak tu...ish3 mana boleh...
Lalu dia bergegas ke kerajaan MONGHUL nak tikam Raja tu...hehe nasib dapat elak....pehtu S.Jehan nak halang pak mentua dia dr kena bunuh dia nak tikam bapa dia yg tipu2 tu...laluterkena Mumtaz...macam mana nak elak...ayahanda tak ajar...hehe..yg si pemaisuri R.A.Zet jerit kta tu ank dia so si Raja Jahat ni pun nyesal lah...ank dia pesan last sblm mati soh depa baik2.
S.Jehan yg khilangan bini...terasa sedih yg teramat sgt,upah arkitek buat istana kat arwah bini dia sbg peringatan...TAJ MAHAL yg bermaksud istana pilihan...last dgn arkitek tu dia soh potong tgn sbb tkt t kawan tu wat yg lbh cantik dr istana dia ni...
HABIS.....................

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails