SWITSMILE

Thursday, May 13, 2010

LAKSA PENANG


Salam,


Laksa oh laksa....lama betui aku tak makan laksa...ni nak kena tgu setahun baru leh makan plak...huhuhu... lani ambik bau jar....erkk.....Alhamdulillah...huhuhuhu tak kenyg....

Ada org kata tak leh makan sebab kena pantang lepas bersalin, ada yg kata leh makan sebab dia d buat dr tepung beras jar...mana satu aku pun tak tau....tp aku ikut org tua2 kata JGN MKN, so JGN LAH MKN hendaknya.....kena tahan sikit la tekak ni...macam org mengidam la plak...bab2 ngidam nie dah tamat tempoh ya akak....nie bab berpantang plak ok... SABOR sat...LAKSA tak kemana....ada jar kat topi2 jalan tu...p balik pulau kalu nah.boli la,makan sana pun boyeh...

Aritu mak mentua aku buat LAKSA kuah dia alamak kaw sedap tu beb...pekat likat dgn ikan nya...perghhhh.terangkat gua cakap lu....betul betul ho liaw....hehe...tu pun perati dr jauh jar...hehe telan air liur.........

LAKSA ASAM cina pon sodap..tapi aku tak penah nak rasa la...tp org2 yg telah merasakan nya telah memberi komen yg positip...hmmm tp naper melayu tak sedap ka...hmm ntahhh.

Kita kena lah tolong bangsa kita sendiri...kalu dok tlg bangsa lain sapa...nak tlg kita t....kan kan jenet kan...LAKSA penang mmg semestinya ada ump.....bukan sekadar laksa saja....macam2 ada...png syurga makanan...mau org penang tak besau2 belaka. termasuk aku la tu...Wei aku lani tgh diet maut nie......hehe....tak tau ka....

aper2 pun singgah la penang macam2 ADA.....

4 comments:

  1. hoh~ encik kesayangan saye sgt suke mkn laksa
    tp mlgnye ay kurang gemar.

    ReplyDelete
  2. oh..baru sja beberapa minggu yg lepas..my mom masak laksa penang...best sngt.. ;)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    ANAK BAPAK

    ReplyDelete
  3. I still prefer laksa penang

    ReplyDelete
  4. kie-yu:rugi wo xmkn..
    Nabilah:org mana?mak mmg pndai masak laksa png..
    Feeq:setuju sgt..hehe..cedapkan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails