SWITSMILE

Tuesday, May 11, 2010

OPENNNN...????




Salam,


Jangan takut bersikap terbuka kepada pasangan kita...

Sikap terbuka nie adalah salah satu asas terciptanya hubungan INTIM antara pasangan. So bila seseorg tu ada sikap tu, dia bg org lain kenai dia yg sebenarnya..bukan macam yg setengah org tu nak kena belakon plak bila ada dgn org..


Semua m'sia ada banyak 'RUPA' dalam erti kata kita sendiri berlakon didepan org2 yg lain2...contohnya, dirumah kita tunjuk muka lain (bukan maksud kita tu ada banyak muka-tu bkan m'sia la..tu dot dot dot...) n kat tempat kerja plak kita tunjuk muka lain, dpan sedara mara lain..sesetengah org takmau pasangan depa tau sapa kita (time becinta or time nyurat2 dulu ada la kot..time tu MALU2) ...Sikap tu yg kita kata 'TIDAK BERSIKAP TERBUKA' kepada pasangan sendiri..


Sikap yg tak suka gtau maklumat diri kita kat org2 yg penting dlm hdp kita tu adalah 1 pbuatan yg myusahkan diri kita sendiri n org lain..kita tak dpt jalin kan hbugan yg EHEM2 (maksudnya yg berkesan la tu) dgn org.sebab org tak dpt agak apa peranan yg depa blh main untuk kbaikan kita...depa tak tau keperluan kita termasuk keperluan JIWA...(wah dah jd cikgu motivasi plak, sebab dah terbaca so kita kongsi2 lah yer)


Sikap kita yg terbuka ni boleh mjadikan kita bkomunikasi dgn jujur...Maksud nya apa yg ada dlm fikiran o hati kita ..itu lah yg kita ucapkan..


Sesetgh org bila depa tak mau depa tak berani nak kata 'TIDAK' diam jar...so pbuatan ni mmg nyusahkan org....org tak tau apa yg kita pikiaq...


Sebenarnya ramai yg tak tau nak kata 'TIDAK'. Depa takut hampakan o perkecik kan hati org...Tapi bercakap dr hati adalah berckp jujur, bukan maksud nak ckap ikut sedap mulut....


Komunikasi n sikap terbuka nie nak gtau kita yg kita kna btagjawb atas apa yg kita RASA n FIKIRKAN...maksudnya kita kena mgaku apa yg ada dlm kepala HOTAK kita ...bukan org len...OK

SO, JADI LAH ORG YG OPEN....HEHEHE bukan yg OPEN dot dot dot...
....SELAMAT BERAMAL....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails