SWITSMILE

Tuesday, June 15, 2010

jom buat CUPCAKES

MENARIK??


PERNAH BUAT??


NAK BUAT??

MEH KITA BELAJAR

Aku pon baru nak blajar gak...Aku ternampak cara2 nak buat MENDA FAMOUS nie kat majalah REMAJA...so apa kata kita kongsi n try wat...mana tau kita wat menjadi boleh jadik sumber REZEKI kita...kan...kot2 lah...MEH LER cuba sesama...

Bahan2 :
2/3 cawan GULA
1/2 sudu teh BAKING POWDER
1/2 sudu teh BAKING SODA
1 biji TELUR
1 sudu teh VANILLA
1/3 cawan YOGHURT tanpa perasa
1/3 cawan SUSU SEGAR
1 1/3 cawan TEPUNG GANDUM


cara2 nak wat:
1>
panaskan ketuhar 350F (175 C) masukkan 12 pcs alas CUPCAKE dalam LOYANG.
sementara didalam mangkuk sederhana besar, pukul mentega & gula hingga rata

2>
Masukkan BAKING POWDER n BAKING SODA ke dalam adunan dan pukul sehingga bewarna pucat (selama 1 min)
Masukkan TELUR n Assen VANILLA n pukul hingga kembang

3>
Campurkan Vanila, YOGHURT n SUSU SEGAR dalam mangkuk yg lain..Dgn mengunakan MIXER pada kelajuan yg rendah, pukul yoghurt n susu bersama adunan mentega td. Adunan menjadi seakan DADIH. Campurkan pula TEPUNG sehingga adunan rata. Masukkan ke dalam bekas CUPCAKE. Masak 15 hingga 20min atau bila atas kek bewarna perang keemasan atau bila pencungkil gigi yg dicucuk pada tgh kek keluar dgn bersih.

KALO SALAH N TAK JADIK BUAT G...OR HEHEHE JGN SALAH SAYA....KITA MENCUBA..SAYA PON BARU NAK BELAJAR...OK SESAMA KITA TRY...

3 comments:

  1. yummieeeeee.......dah lama x makan cupcakes..last makan a few month ago..ade budak opis bg....

    ReplyDelete
  2. jaja: meh kita blanjar jaja makan ok

    ReplyDelete
  3. wah~~ jadi x buat tu??hehe..nk buat tp pura pura bz je tiap ari! =pp

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails