SWITSMILE

Wednesday, June 2, 2010

PETAI BELALANG






Salam,

Masa nie aku tgh perisi PETAI....tapi sebelum nie aku mmg penah tgk tumbuhan nie, tp aku tak tau plak yg tumbuhan nie adik beradik kepada PETAI...hehehe....Aku tanya kat MAMA aku, nie PETAI apa???? dia jawab ni lah PETAI BELALANG....bau dia lg kuat dari PETAI biasa....tp aku tak pecaya pun...kata MAMA aku tak caya t makan...aku dgn pantas berkata hehe TA(nama timang2an aku kat umah) tak makan petai la MA...MAMA aku kata rasa tgk g pun dia ni sejenis obat cam penyakit KENCING MANIS, DARAH TINGGI n ada lagi tp yg tu jar yg MAMA aku gtau...so yg je lar aku gtau kat hampa2...MAMA aku kata dia nak wat SAMBAL TOMEH PETAI...t ambik sikit rasa....rasa tak mati lah kata dia...hahaha...

Bila SAMBAI PETAI tu dah siap n dhidangkan...bau sambai tu mmg terangkat tp...nengok ada petei huhuhu...cam tak jadik jar...mai waktu PETANG sikit....aku dah kelaparan....tak tahan NAFSU....hehehe....apa g aku pun ambik sikit kuah sambal tu tp pilih2 gak la takut terambik petei tu ha....aku cicah dgn ROTI BENGALI, tengah syok mengunyah....adoiyai....PAHITNYA...huhuhu ada petei terselit kat ROTI BENGALI aku....dah tergigit tu Al-telan jar lah....huhuhu....kaw gak la pahit nya walau pun kecik n nipis....hehehe..habis2 tu aku tak cicah dah....tinggei jar kuah sambai tu bawah tudung...hehe....TAKUTTTTTT.....t tergigit g....TAK MO...

Elok azan ASAR bunyi aku dgn semangatnya bangun nak g PANCHUQ( toilet dalam slang penang) hehe FUYOOO mau iedaknya....mmg BETUL2 KAWWWWWWW....hihihihi....ader la bau dia tetinggal sampei 2 hari.....hahaha

1 comment:

  1. hee.. petai sedap la! td ingat nak masak sambal udang petai tapi petai tade. :(

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails