SWITSMILE

Monday, November 29, 2010

Cara yg paling BERKESAN untuk DIET P3


CARA2 YG BERKESAN UNTUK MENGURUS KAN BADAN

Ha, kira dak quantity kalori dalam makanan kita tiap2 hari...hehehe...tak kira berat mesti naik, badan pasti mengembang ke kiri ke kanan di belakang di depan hehehe depan plak...silap..

Ha yg ni keperluan sehari untuk DIET kita dengan kadar nisbah 50% karbohidrat: 25%lemak: 25%protin Kcal/hari (KALORI).

Cadangan untuk pelangsingan&penurunan berat badan:

Pengambilan makan antara 800-1400 kcal sehari

Cadangan untuk pengekalan berat badan:

Pengambilan makanan antara 1500-1800 kcal sehari

BENDA YANG PERLU DIBUANG DARI DIET HARIAN

>>Karbohidrat berlebihan; nasi beras putih & roti putih (huhuhu aku salu makan roti GARDENIA ganti NASI tau2 ROTI pon tak leh makan gak - patut la berat aku tak turun )

>>Gula/sukros (Teh / Kopi pun tak boleh...kalo nak minum gak minum tanpa gula...hehehe teh tak pa la...kalo kopi tu tak boh gula...alamak kelat tu...kaw)

>>Makanan yang mengndungi lemak trans,lemak tepu & lemak tinggi(makanan beku) - macam nuget, ayam drummet

>>Sup dan sos berkrim

>>Bahan gorengan tenggelam;suhu tinggi (taukua, goreng pisang n etc)

BAHAN YANG PERLU DITAMBAH DALAM DIET HARIAN

>>Sayur dan buah segar@beku

>>Daging merah dan ikan

>>Makanan yang mengandungi lemak monotaktepu;minyak kelapa,zaitun dan kekacang

>>Roti ‘wholegrain’ ,nasi beras perang dan serat

>>Air mineral beralkali

Diet tak payah la teruk2 sangat...kebulur plak nanti...yg pasti nya SAKIT...jangan sampai memudaratkan diri dah la..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails