SWITSMILE

Thursday, November 11, 2010

Nasihat dari REDMUMMY


Hari nie aku g jelajah Blog DIVA MERAH kita redmummy.blogspot.com, aku bukan apa nak ambik semangat dari OTAI ...nak berjaya macam dia gak...ya lah dia dah 2 tahun aku masih baru belajar kan kan...

Nasihat REDMUMMY kita nie :

1 supaya kita up traffic kita hingga cecah beribu viewer bukan beratus tau..huhuuhu aku tak dapat nak buat g....

2 kena rajin BW (blogwalking)

3 Rajin lah tinggalkan komen anda bila singgah ke blog blogger lain

4 Jejak jgn lupa..senang blogger lain menjejaki kita yg telah pergi melawat ke blog dia

5 ha ini mmg penting kena ada minat nak berblog....bukan saja2 nak DU DU DU IT IT aja...sebab nya bila kita fikir nak income aja.. kebanyakan bagi blogger baru macam aku hahaha bila masuk akaun NAFF tgk duit tak masuk g or banyak g pasti semangat jatuh lah...putus asa lah.....sedey lah kan ....kan semangat dah kurang...minat nak berblog KARAM ...al malas dah la tu nak update entry tiap hari kan kan...betul dak aku cakap ni...??? bila kita MINAT duit jadi no 2....tiap hari kita update tetiba ja duit n viewers jadi banyak...maka rancak lah blog kita n income tu nanti...lepas tu lah baru income kita jadi no 1 ...jenjenjeng...

6 Tunjukkan KEUNIKAN BLOG kita...cerita lah apa yg suka baca, pengalaman kita..jadi readers lain mesti ulang2 masuk blog kita...

7 Twitter , tambahkan follower, aktif bertwitter , t makin ramai readers or follower lagi cerah la DU DU IT IT....

Terima Kasih REDMUMMY

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails