SWITSMILE

Wednesday, November 17, 2010

Tips untuk PUTIH kan Gigi KUNING

Hahaha masuk bab gg nie mmg aset aku....hahaha tingat aku masa dulu2 ada sorang budak nie berkenan kat aku sebab katanya GIGI aku penuh n CANTIK...pada ketika itu la...
Tapi pada ketika ini....GIGI aku ntah kenapa menampakkan KEKUNINGAN yg ketara..huhuhuhu tapi penuh memang penuh g cuma kuning jew...aku rasa sebab aku suka makan o minum benda yg punya banyak GULA dah plak jarang gosok GIGI sehari 2 or 3 kali....hehehe salu nya sehari sekali jar aku gosok...tu la pasai kot..

Disebabkan GIGI aku nie lah aku tercari2 INFO untuk memutih kan kembali GIGI aku yg penuh nie..hehehe

Inilah INFO yg aku dapat....meh kita SHARE :


1> Cara yang paling sederhana adalah gunalah UBAT GIGI yg khususnya memang untuk memutihkan gigi. Salunya UBAT GIGI ni mengandungi bahan untuk memutihkan warna gigi.Hehehe tp...ada tapi gak tau hasil dia mmg lambat.

2> Strawberry juga mengandungi enzim untuk memutihkan gigi. Potong strawberry bagi jadi dua, n then gonyeh kat gigi. Pastu bilas. I/Allah...

3> Baking soda juga blh digunakan untuk memutihkan gigi. Lani banyak UBAT GIGI yang mengandungi baking soda untuk membuat gigi lebih putih.

Nak ramuan yang lebih kuat? Campurkan cuka EPAL dan baking soda then lumur ramuan tu kat gigi. Jangan lupa untuk bilas gigi...lepas guna..

Lemon juga GUD LUCK..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails