SWITSMILE

Monday, December 20, 2010

kenapa lelaki begitu???

Aku terbaca post sorang kawan dalam FB aku hari ni....katanya setiap hari,setiap masa suami dia sibuk saja....senang cerita pagi,tghari,ptg,malam,tgh malam,awal pagi......mesti bz....adakah kerja tak pernah habis sehingga tak ada masa untuk isteri dan anak2...

Tak kesian kah si isteri tengah mengandungkan anak yg ketiga....
Kenapa perlu berperangai begitu...tak kesian ka kat isteri yg sedang sarat...anak kedua pulak demam panas...mana si isteri larat dalam mengurus kesemua hal rumah...nak fikir diri yg membawa perut...fikir tempat kerja yg serabut...dgn suami kaki merayau...

Aduh...kasian betui aku bila baca post dia...walau pun post dia singkat2 tapi aku dapat rasa beban fikiran tekanan yg dia hadapi...

Wahai suami kerja mmg kerja mencari nafkah buat seisi keluarga tapi janganlah hingga mengabaikan tangungjawab sebagai ketua keluarga....mmg beri nafkah tapi tgk lah sama keperluan lain anak dan isteri...depa masih perlu kan perhatian seorang bapa...

pandai buat anak tapi nak jaga susah cari alasan nak p sini nak p sana....bz kerja....habis si isteri tak kerja ka...bz sangat ka...KAYA DAH, UMAH BESAR, HARTA BANYAK DAH, dgn keja...

Huh aku plak yg emosi..huhuhuhu kesian plak dia...mungkin kawan tu tak dapat nak simpan tekanan dia tu ...so dgn post kat FB dia rasa lega agaknya....huhuhuhu

SABAR ya...Allah ada..sentiasa melindungi awak...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails