SWITSMILE

Saturday, January 22, 2011

bila PENGAWAS melamar...

hahaha tu lah detik2 waktu aku bersekolah menengah tingkatan 4 ....
Aku teringat seorang PENGAWAS sekolah lain telah bertukar ke sekolah aku...sekolah aku budak2 melayu boleh dkira dengan jari....jari tangan tau tak masuk jari kaki...betapa sedikitnya warga melayu kat sekolah tu....90% cina, 5 % india dan 5% melayu...nampak dak....hehehehe..kalau bab belajar n periksa....ada ja melayu selalu ketinggalan...tapi aku tak bagi can punya...alah g pun time tu aku bukan genius pon cuma ala ala pandai sikit jer.....alhamdulillah aku dapat tempat pertama bagi 1 subjek yang aku minat n dapat nek pentas ....yang pasti bukan bahasa melayu hehehehe

bahasa melayu aku hehehehe kena ambik PAPAER JULY kihkihkih...yang lain alhamdulillah...tu la gamak nya bersekolah majoriti bebangsa lain...tapi dapat tinjuk skill n asah OTAK ..kahkahkah...
sekarang lagi pandai....dok umah jar...hehehehe

eh dah jauh pegi nya cita aku nie...

Ha PENGAWAS yang bertukar sekolah tu....kami budak2 melayu nie asal ada ja budak melayu baru masuk terhegeh2 nak tengok sapa....sapa...sapa....cantik dak ...hensem dak...pandai dak...ha tu la soalan yang kami tuju sesama geng ...

lepas recess kami dah tau sapa dia....mai dari sekolah mana, nama apa...dok mana..masuk kelas mana..hehehehe

ada la seminggu kami semua dah kenai dia....ha la kata melayu sikit....asal ada kelas agama mesti dah interview...

wah dia pandai agama la....hmmm hensem gak...tapi al gelap sikit....alah COKOLAT..hehehehe
malu2 sikit tapi nada cakap dia ada ketegasan...owhhhh anak DOKTOR PAKAR BEDAH...

dok tak duduk masuk bulan ke 2 sekolah buka ....masa dia pindah sekolah baru buka...nak masuk tingkatan lebih atas...alah senang cakap lepas PMR la..

Aku dilantik menjadi SETIAUSAHA PERSATUAN AGAMA ISLAM SEKOLAH...dan PENGERUSINYA si PENGAWAS baru tu...hehehe

alah dia kan berkelayakan....pandai agama...cerdik pandai....hmmm so ok lah....lepas kelas agama dia mai jumpa aku...kata dia :

PENGAWAS : A'mulaikum TA
aku : W'salam
PENGAWAS : TA ustazah minta gambar un tuk buat majalah sekolah....
aku : alah tak bawa la t esok TA pas kat Ustazah sendiri ...
PENGAWAS: tak pa t dah ada TA pas aja kat saya...
aku : OK

Aku tak hairan sangat sebab mungkin ustazah bagi kerja kat dia soh buat...

Elok aku sampai kelas aku p duduk tempat aku n buka purse mana tau ada gambar terselit...
tengok2 ada plak....so dengan segera aku p hantar kat USTAZAH...

aku : nah USTAZAH gambar yang ustazah minta tu....ustazah nak kumpui sendiri nak saya pas kat (pengawas)

USTAZAH : ustazah tak minta pon gambar nak buat apa...

aku : erk saya silap dengar kot...maaf ustazah..

ha masa tu aku terasa lain dah eh apa plak nie...ustazah tak minta pon so tak kan dia yang minta nak buat apa...

dia kan pengerusi so dia ada cakap dengan aku nak no phone sebab mungkin lepas sekolah kita boleh discuss macam mana nak majukan lagi surau or nak buat aktiviti agama kat sekolah..so aku pin bagi lah...

satu hari dia call hehehe...sapa lagi PENGAWAS tu lah call aku....

tau dia kata apa... TA sorry pasai gambar tu...sebenarnya (PENGAWAS ) tu yang minta hehehe ...so dia elaborate kisah yang dia bekenan kat aku dari masuk sekolah g...so itu adalah helah dia...hehehehe aku gelabah gak ....

tapi time tu aku cakap kat dia elok2 yang aku minta maaf kat dia aku tak dapat terima dia sebab aku suka seseorang...huhuhuhuh tapi time tu aku suka ja kat orang tapi belum coupple g ...tapi dia kata dia kata aku jujur ...wah sedapnya dengar dia kata aku camtu...

dia kata lagi mungkin bukan time sekolah..mungkin lepas sekolah kita ada jodoh...

hahahaha nak tau apa g...lepas sekolah selepas 2 tahun kami habis sekolah kami berjumpa lagi...dia cari aku sampai depan pintu rumah...hahaha...tapi aku still tolak lamaran dia sebab aku time tu suka kat kawan yang telah membawa dia sampai ke depan pintu rumah aku....huhuhu sorry...

Kawan makan kawan...aku terbekenan kawan dia plak...kawan dia pon bukan sapa kawan aku time satu sekolah dengan depa gak..kahkahkah...

Alah tu semua cita lama sekarang aku dah dapat seorang suami yang baik lagi bertangggungjawab ...tapi yang pasti bukan kekasih or kawan sekolah aku dulu...

Aku berjumpa dengan suami aku pon org yang rekemen, kawan tak lama tau2 bertunang ....kawin


hahahah

2 comments:

  1. Waaaaa,puppy love

    kenangan best tu

    ReplyDelete
  2. oreo: hehehe kenangan buat rasa nak tergelak n wah time tu saham meningkat..hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails