SWITSMILE

Saturday, April 2, 2011

10 tabiat punca sperma lemah

actually info ni untuk pengetahuan orang lelaki...tapi orang pompuan pun dgalakkan membaca sebab bila dahbersuami nie...kena lah tahu and ambik berat tentang benda2 macam nie...mana lah tahu kan...g pon tambah pengetahuan....tak rugi ape2 pon..

nak tau sebab2 terjadi nya kejadian sperma seseorang tu lemah...meh kita tgk info nie..

satu ?? kepanasan yang melampau..kebiasaan nya testis (buah zakar) akan menjadi lebih baik jika ia berada dalam keadaan suhu lebih sejuk berbanding suhu bahagian lain dalam tubuh. lelaki yang selalu terdedah dengan situasi panas yang melampau ni berisiko tinggi mempunyai sperma yang lemah..

dua ?? mandi air panas.. tab mandian air panas juga tak baik untuk penaktifan testis.jangka masa 30 min berada dalam jakuzi atau tab mandi air panas sudah cukup untuk menurunkan produktiviti sperma..

tiga?? suhu badan tinggi.. suhu badan yg tinggi disebabkan demam boleh mengakibatkan kesan yang tidak elok pd kesuburan sperma..berdasarkan kajian ,didapati kepekatan sperma boleh menurun sehingga 35% drp biasa akkibat suhu badan yg panas..

empat?? komputer riba.. kepanasan dan haba radiasi yg terhasil akibat dpr penggunaan laptp akan meningkatkan suhu skrotum sehingga mampu mencapai suhu 35 darjah...so jgn letak laptop atas riba..

lima?? pemilihan seluar dalam.. seluar dlm jgn lah plak pakai yg ketat2..gangu peredaran darah kat kawasan berkenaan..

enam?? pembesaran pembuluh darah.. dianggarkan sebanyak 15 % drp lelaki menghadapi situasi pembesaran pembuluh darah dlm strotum yg biasanya berlaku di testis kiri..keadaan ni mengakibatkn seseorag lelaki mengalami jumlah sperma rendah..





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails